شارا- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اهمیت روزافزون جایگاه بخش های ارتباطات و روابط عمومی در شرکت های صنعتی خبر داد و گفت: "ارتباطات مانند دریچه ای است که از درون یک مجموعه با دنیای بیرون ارتباط داشته و دیگران از روی عملکرد این واحد، درباره شرکت ها قضاوت می کنند."
به گزارش شارا، مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست هم اندیشی مدیران ارتباطات و روابط عمومی شرکت های گروه، با اشاره به وظایف حساس و سنگین ارتباطات در سایپا، اظهار داشت: "ارتباطات تمامی شرکت های گروه، باید ضمن ارائه چهره ای مناسب از خود، به ارتقای جایگاه مجموعه در بیرون از سازمان کمک کنند."
وی ضمن بیان مشکلات ایجاد شده برای صنایع خودروی کشور در یک سال گذشته افزود: "در ابتدای بروز مشکلات، مقامات و تصمیم گیران دخیل در خصوص صنعت خودرو، هیچ اطلاعی از مشکلات موجود نداشتند و به همین دلیل فشار زیادی بر ما وارد شد تا توانستیم آنان را از مسائل مطلع کنیم."
وی با تمجید از عملکرد مدیریت ارتباطات گروه،ضمن یادآوری تلاش های این مجموعه در طول یکسال گذشته در زمینه اطلاع رسانی و انتشار مسائل مربوط به صنعت خودرو و گروه سایپا یادآور شد: "تمامی بخش های ارتباطات و روابط عمومی در سطح گروه باید در حوزه فعالیت های خود،همکاری و هماهنگی لازم را با مدیریت ارتباطات گروه داشته باشند."
وی در ادامه به بیان مهم ترین مسوولیت های ارتباطات در سایپا پرداخت و گفت: "در خصوص فعالیتهای درون سازمانی، مدیریت ارتباطات باید با فرهنگ سازی به منظور بسط و نشر اصول و ضوابط اخلاقی نظیر صداقت، راست گویی، تعهد و پاک دستی تلاش کند، ضمن این که نظارت کامل بر رفتارهای درون سازمانی داشته و تصمیم های مدیریت ارشد را به موقع، صحیح و کامل در اختیار بدنه و سایر واحدهای مجموعه قرار دهد."
مهندس مدنی همچنین ارتباطات را بازوی اطلاعاتی مدیران ارشد مجموعه دانست و تاکید کرد:"مدیریت های ارتباطات شرکت های گروه باید با جمع آوری به موقع اخبار، ضمن تجزیه و تحلیل کارشناسی، مدیریت ارشد خود را به صورت صحیح و جامع در جریان مسائل و وقایع قرار دهند و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند."
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" خاطرنشان کرد: "مدیریت ارتباطات باید علاوه بر ادامه راهبرد سیاست زدایی در سطح گروه، از منابع و ابزار خود برای تشویق مجموعه به حضور پرشور و همه جانبه در پای صندوق های رای استفاده کند."
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موانع داخلی ایجاد شده بر سر راه صنعت خودرو گفت: "ارتباطات باید با رعایت صداقت کامل، به صورت سازمان یافته و دقیق، ضمن برقراری ارتباط لازم با ارگان ها و نهاد های بیرون از سازمان، مسوولان تصمیم گیر در عرصه های مربوط به صنعت خودرو را در جریان مسائل و مشکلات قرار دهد."
مهندس مدنی نقش شرکت های خودروساز را در ارتقای جایگاه رفاهی بسیاری از مردم ایران، پررنگ توصیف کرد و افزود: "هر خودرویی که تولید می شود طبیعتاً آرزوی یک نفر برای داشتن خودرو برآورده شده و بر بهبود کیفیت زندگی هر خانواده نقش مستقیم دارد."
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه ابراز کرد: "امیدوارم مدیران ارتباطات در شرکت های مختلف گروه به صورت هماهنگ با مدیریت ارتباطات گروه در بیان تاثیرات صنعت خودرو در جامعه تلاش کرده و باعث ارتقای روزافزون جایگاه خودروسازان کشور در اذهان عمومی شوند."
مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه خودرو سازی سایپا: ضرورت بهبود هماهنگی روابطعمومیها
به گزارش نارنجی در ابتدای این نشست مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته این مدیریت در سال گذشته، اظهار داشت: "وجود مشکلات فراوان در سال گذشته بر سر راه صنعت خودرو، موجب شد همکاری و هماهنگی گسترده ای بین تمامی بخش های ارتباطات و روابط عمومی گروه به منظور انعکاس درست مسائل و مشکلات خودروسازی ها شکل گیرد."
وی افزود: "در این مدت، اقدامات بسیاری در زمینه نشر اخبار و تبلیغات در رسانه ها در صدا و سیما و رسانه های دیگر صورت گرفت و ما توانستیم ارتباط خود را با رسانه ها به گونه ای مطلوب بهبود بخشیم."
مدیر ارتباطات گروه سایپا، ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین روابط عمومی خودروسازی ها و مجموعه های تولیدکننده قطعات و همچنین سایر بخش های درگیر در صنعت خودرو در راستای انتقال مشکلات به مسوولین گفت: "خوشبختانه به گواه روابط عمومی وزارت صنعت، ارتباطات سایپا، بیشترین میزان اهتمام را در خصوص انعکاس فعالیت های خودروسازان داشته، ضمن این که ما تلاش می کنیم امسال با شتاب در فعالیت ها و تخصصی کردن اقدامات، شاهد بهبود نتایج در حوزه های بیرونی مربوط به صنعت خودرو باشیم."
|